Mellemtrinnet

På mellemtrinnet mødes de mindeskabende oplevelser med den struktureret hverdag. Lejrskolen er centrum for relationerne på tværs, og innovative forløb som Naturfagsmaraton og Edison styrker elevernes kreative kompetencer og selvstændighed.

Vi vægter høj faglighed i vores undervisning, hvor der bygges videre på de færdigheder og kompetencer, eleverne har med fra indskolingen. Vi tilgodeser den enkelte elev gennem holddeling og undervisningsdifferentiering, samt giver plads til daglig læsetræning i vores læsebånd. Gennem mindsetsamtaler øver eleverne sig i opmærksomhed på egen udvikling og årene på mellemtrinnet forbereder eleverne på større selvstændighed.

Her prioriterer vi trivsel og sociale fællesskaber i klassen, på årgangen og i afdelingen.

Fællesskabet styrkes bl.a. gennem emneugeaktiviteterne: Byen, skuespil og Norden, hvor der arbejdes med skolens værdiord såsom tryghed og engagement.

Vi tilbyder rammer for fællesskabet, hvor mobilen er pakket væk og eleverne er ude i pauserne. Her giver omgivelserne gode muligheder for diverse lege og bevægelse i vores skønne natur.

I vores trivselsarbejde er elevinddragelse centralt. I klasserne er det regelmæssige klassemøde et vigtigt fundament, hvor medinddragelse og udvikling finder sted. Mellemtrinnets elevråd er elevernes talerør og her arbejdes med bl.a. med elevernes undervisningsmiljø.

Vi inddrager vores nærmiljø ved at gøre brug af kulturelle og sportslige tilbud og ser naturen som en ressource. Cyklen er i denne sammenhæng vores foretrukne transportmiddel. Vi tilstræber balance mellem nytænkning og de faste traditioner som f.eks. juleklippedag, Luciaoptog, idrætsdag, skolernes motionsdag, trivselsdag og bogæderdag.