Udskoling

Udskolingen er Hald Ege Skoles finalerunde.

Alt det, man lærte i de andre afdelinger, skal bruges her, for i 7., 8. og 9. klasse er ansvaret og udfordringerne større.

I udskolingen får man lov at vise, at man kan rigtig meget selv. I udskolingen er der afleveringer, som skal laves færdige hjemme. Der er projekter, hvor man ikke kun svarer på spørgsmålene, man stiller dem selv.

Her er udsyn - i udskolingen får man lejlighed til at møde mere af verden på skolerejsen, som er en fast del af årsplanen i 9. klasse.

I udskolingen er der medindflydelse på undervisningen, så lærerne forventer ak-tiv deltagelse og at alle gør, hvad de kan, for at lære så meget, som de kan.

Eleverne har også medindflydelse på deres omgivelser og undervisningsmiljø. Via klassemøder og elevråd er eleverne med til at formulere det meste i deres hverdag - det er blandt andet skolens trivselspolitik, skolegårdens indretning og afdelingens ordensregler.